CSR: Samfunnsansvar/sponsor
- barnekunst
- 2 år siden
- 2 min lesing
(Rafael Goldin, museets grunnlegger 1920-1994)
—-
Din bedrift har mulighet til å samarbeide med Barnekunstmuseet på både nasjonalt og internasjonalt nivå – med felles målsetninger forankret i deres kjernevirksomhet. Skap et sosialt engasjement og si noe om verdiene og samfunnsrollen din bedrift står for !
Oslo er en kulturby og barnefamilier oppsøker kunst og kulturattraksjoner mer enn noensinne. Barn og unge etterlater seg samtidig en kulturarv som museet ønsker skal nå ut til mange fler! Som sponsor og støttespiller av Barnekunstmuseet er det unike muligheter for å profilere deres virksomhet på en ny og annerledes måte.
Gjennom en skreddersydd samarbeidsavtale vil Barnekunstmuseet gi mulighet til å bruke museets fasiliteter og aktiviteter i inn -og utland, samt tjenester på en måte som er tilpasset behov der målet er gjensidig verdiskaping.
———
– NY Times (1991)
«Det er mange museer for barn, men Oslo har et museum av barn. Et spesielt museum for denne befolkningsgruppen (2-18 år) er nødvendig fordi samtlige kunstinstitusjoner og samlinger med materialer fra fortid og nåtid inneholder ting utelukkende skapt av voksne.»
——
Barns drømmer og ambisjoner er vår fremtid.
Vi skal ha like høye ambisjoner for barn som det barna har for seg selv.
– Tidl. Statsminister Erna Solberg